Οσμή σκανδάλου… με απευθείας ανάθεση- Διαιώνιση των πελατειακών σχέσεων στις κρίσεις των σχολικών συμβούλων
Στις ζοφερές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, θα ανέμενε κανείς την εκδήλωση ορισμένων κινήσεων που να σηματοδοτούν με έμπρακτο τρόπο ότι τα πολλαπλά μηνύματα που εκπέμπει το κοινωνικό σώμα οδηγούν σε μια στοιχειώδη ανταπόκριση. Δυστυχώς, οι βαρύγδουπες πρόσφατες πολιτικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας που επιχειρούν να φανερώσουν μια ευαισθησία στα μηνύματα αυτά ανατρέπονται πλήρως από την πολιτική πρακτική, η οποία ακολουθεί κατά γράμμα το αμαρτωλό παρελθόν. Δύο θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας πιστοποιούν του λόγου το αληθές.
Και τα δύο είναι σοβαρά, καθώς αφορούν στις πανελλαδικές εξετάσεις και τις πρόσφατες επιλογές των σχολικών συμβούλων. Στην πρώτη περίπτωση που έχει να κάνει με μια περίεργη εμμονή στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης αναδύεται, ακριβώς λόγω αυτής της εμμονής, και οσμή σκανδάλου. Στη δεύτερη περίπτωση, αναδύεται η διατήρηση του πελατειακού καθεστώς που εκπέμπεται μέσα από τον πυρήνα της ίδιας της πολιτικής ηγεσίας, ενώ σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν για τον ρόλο της συνδικαλιστικής παραμέτρου.
Το ευαίσθητο θέμα
Η ιδιαιτερότητα αυτής της ηλεκτρονικής «έκδοσης» δεν επιτρέπει την παράθεση των στοιχείων, τα οποία θα ακολουθήσουν την επόμενη εβδομάδα από την ηλεκτρονική ιστοσελίδα των εργαζομένων στον «ΚτΕ». Η εδώ πρόγευση, ωστόσο, επικεντρώνεται στην ουσία. Σε ό,τι αφορά το ευαίσθητο, όπως θα έλεγε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας εμμένει για τρίτη, αν δεν κάνουμε λάθος, χρονιά, να παραχωρεί σε ιδιωτική εταιρεία τη διεξαγωγή των εξετάσεων (συλλογή και διαχείριση βαθμολογιών μαθητών κ.λπ.) και μάλιστα με απευθείας ανάθεση.
Αυτό προκύπτει από το έγγραφο (Αρ. Πρωτ. 147486/Λ, 22/12/2011) που απέστειλε πριν από λίγες ημέρες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, κ. Κουλαϊδής, προς το ΙΤΥΕ Διόφαντος. Το ζήτημα γίνεται πιο προβληματικό, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο η κυρία Διαμαντοπούλου, όσο και η κυρία Χριστοφιλοπούλου είχαν διαφωνήσει με την πρόταση του φερόμενου ως εισηγητή γενικού γραμματέα του υπουργείου, οποίος φαίνεται να έχει αποκτήσει υπεραρμοδιότητες. Η αντιπρόταση-ερώτημα είναι γιατί η διαδικασία αυτή δεν έχει ανατεθεί στις ίδιες δυνάμεις του υπουργείου (όπως προτάθηκε), το οποίο έχει αναπτύξει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τα όποια, τεχνικής φύσης, προβλήματα του οποίου κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπισθεί με επάρκεια, εγκυρότητα και χωρίς κόστος.
Αφαίρεση μορίων
Το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με τις πρόσφατες κρίσεις των σχολικών συμβούλων. Για το θέμα αυτό έχουν ήδη διατυπωθεί σοβαρές και τεκμηριωμένες αντιδράσεις από υποψηφίους, οι οποίες στην πορεία αναμένεται να αυξηθούν. Δεν μπαίνουμε στο ζήτημα με την ημερομηνία ανακοίνωσης των τοποθετήσεων των επιλεγέντων, μένουμε στην κοινή συνισταμένη των αντιδράσεων, μια σοβαρή αιχμή των οποίων επικεντρώνεται στην αφαίρεση των τεσσάρων μορίων (του μάστερ) αρκετών υποψηφίων με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, θεωρώντας ότι τα δύο διπλώματα είχαν αποκτηθεί με εργασίες πάνω στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, πάνω στο ίδιο θέμα. Πριν από μήνες ο «ΚτΕ» είχε αναφερθεί στο θέμα των κρίσεων και τα ζητήματα, δεοντολογίας τουλάχιστον, που ανέκυπταν από τη συμμετοχή ορισμένων συμβούλων της κυρίας Διαμαντοπούλου, οι οποίοι συμμετείχαν ταυτόχρονα και ως υποψήφιοι στις επιλογές, αλλά και στην Επιτροπή.
Η πρώτη ανάγνωση των στοιχείων δείχνει ότι το παλαιόθεν χειρουργικό σφάξιμο επαναλήφθηκε, πιθανόν και με εμπλοκή των συμβούλων. Το δεύτερο στοιχείο που δεν έχει ξεφύγει της προσοχής των άμεσα ενδιαφερομένων και όχι μόνο αφορά ότι τη στιγμή της διαδικασίας έκδοσης των αποτελεσμάτων και τοποθετήσεων ανά περιφέρεια η υπουργός Παιδείας υπέγραφε τη διαπιστωτική πράξη, με την οποία κατατάσσονταν στο βαθμό Α΄, το οποίο κατέχει το πρώτο μετά τον πρόεδρο τακτικό μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου, οι δύο αιρετοί των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας που συμμετείχαν στη διαδικασία των κρίσεων.
Η συνέχεια… επί της οθόνης την προσεχή εβδομάδα.